Menu

Wat houdt Volvo Assistance precies in?

Volvo Assistance is een extra service van Volvo die hulp biedt bij pech onderweg in Nederland en de andere Europese landen*. Met elke nieuw afgeleverde Volvo heeft u gedurende 3 jaar gratis Volvo Assistance. Na deze periode wordt Volvo Assistance kosteloos verlengd, ongeacht de leeftijd van uw auto wanneer u uw Volvo één keer per jaar voor onderhoud brengt bij de Volvodealer.

Volvo Card met Volvo Assistance, ook voor Volvo’s met een buitenlands kenteken

Indien u een Volvo rijdt met een buitenlands kenteken, maar uw Volvo wel laat onderhouden bij een Volvodealer in Nederland, ontvangt u de Volvo Card ook gratis! Deze aanbieding is ingegaan op 27 februari 2011 en geldt indien u na deze datum het onderhoud aan uw Volvo bij de Volvodealer in Nederland laat uitvoeren.

* met uitzondering van sommige landen van de voormalige Sovjet-Unie, Albanië en het Aziatische gedeelte van Turkije.

Premium Pakket Volvo Assistance

Volvo Assistance biedt u al een uitgebreide mobiliteitsgarantie, die u de zorgen uit handen neemt bij een pechgeval met uw Volvo. Zo heeft u bijvoorbeeld recht op een vervangende auto voor maximaal 3 werkdagen, als uw auto niet dezelfde werkdag te repareren is. Toch kunnen 3 werkdagen te kort zijn. Stel, u staat net aan het begin van uw vakantie. In dat geval kunt u met het Premium Pakket Volvo Assistance maximaal 30 dagen aaneengesloten gebruik maken van een vervangende auto, waarmee u per dag 100 kilometer vrij mee mag rijden. Dit geldt niet alleen bij pech onderweg, maar ook bij diefstal van uw Volvo of bij een ongeval. De scherpe premie bedraagt € 60 voor 12 maanden.

Wacht u in het buitenland liever tot uw Volvo gerepareerd is? Dan kunt u in plaats van een vervangende auto kiezen voor een verblijf van maximaal 5 nachten in een hotel, à € 125 per persoon per dag. U kunt zich ook per trein, in de eerste klas, naar uw bestemming laten vervoeren. Duurt deze reis langer dan 6 uur, dan mag u een Business Class vliegticket nemen voor het hele gezin waarmee u onderweg bent in uw Volvo. Uw bagage is ook meeverzekerd, voor een totaalbedrag van € 500 voor het voltallige reisgezelschap.

U ziet het, bij een premium automerk als Volvo kunt u ook een premium extra verzekering afsluiten voor uw wegenhulp. De enige voorwaarde is, dat u recht moet hebben op Volvo Assistance.

De tarieven voor Volvo Premium Assistance zijn per 1 oktober 2022 als volgt:

 

Looptijd (maanden) Bedrag (incl. 21% BTW)
1 t/m 3 € 35,-
4 t/m 6 € 45,-
7 t/m 12 € 55,-

 

 

Hoe kan ik Volvo Assistance bereiken?

Als u in aanmerking komt voor Volvo Assistance en u strandt onderweg met pech in Nederland of een ander Europees land, dan kunt u 24 uur per dag 7 dagen in de week contact opnemen met Volvo Assistance.

Wij adviseren u onderstaande telefoonnummers op te slaan in uw telefoon:
In Nederland: 0800 – 865 86 22 77
Vanuit het buitenland: +31 70 314 51 76

Deze telefoonnummers staan ook vermeld op uw Volvo Card. Volvo Assistance streeft ernaar om u zo spoedig mogelijk in contact te brengen met de dichtstbijzijnde of eventueel uw eigen Volvo-dealer. Bij de officiële Volvo-dealer helpen zij u weer zo snel mogelijk op weg. Strandt u op een snelweg of een provinciale weg die voorzien is van praatpalen, dan wordt voor de hulpverlening de wegenwacht van de ANWB ingeschakeld.

                         Bij ongeval
                                of                                                                       Bij pechgeval
                      medische hulp

contacteren.jpg

               Druk op de SOS-knop                                          Druk op de ON CALL knop
 
 

Wat moet u doen bij pech of een ongeval?

Zet uw Volvo veilig aan de kant, zet uw alarmlichten aan en zoek een veilige plek achter de vangrail.
Denk aan uw veiligheidshesje.
Houd uw Volvo Card bij de hand en bel naar de alarmcentrale van Volvo Assistance.
Geef uw naam en uw kenteken door.
Noem zo exact mogelijk de plaats waar u staat, zodat u gemakkelijk vindbaar bent.
Geef uw telefoonnummer door, zodat men u op de hoogte kan houden over de hulpverlening.
Probeer het probleem zo precies mogelijk te omschrijven.
Verkeerd getankt? Start de auto niet! Van belang is dat de auto naar een officiële Volvo-dealer wordt getransporteerd.
Alleen zij kunnen u verder helpen om vervolgschade te voorkomen.

Goed voorbereid en veilig op reis!
Laat u voor u naar uw bestemming vertrekt goed informeren over de (afwijkende) verkeersregels én verplichtingen.
Volvo adviseert om de onderstaande tips in acht te nemen:

Controleer regelmatig uw banden(spanning)
Met een te lage bandenspanning heeft u minder grip op de weg. Het gevolg: een langere remweg en groter slipgevaar. Controleer minimaal eens per maand de kwaliteit van uw banden (plus uw reservewiel/reparatieset) en de bandenspanning. Zo slijten uw banden minder en u rijdt een stuk zuiniger.

Reservelampen
Rijden met defecte verlichting is gevaarlijk en u kunt er een boete voor krijgen. Zorg er voor dat u een setje reservelampen in de auto hebt.

Houd voldoende afstand
Als u voldoende afstand houdt tot de voorligger kunt u alert reageren op (onverwachte) manoeuvres, bijvoorbeeld als deze plotseling remt. Neem voor de juiste afstand de twee-secondenregel in acht.

Pas uw rijstijl aan de weersomstandigheden aan
Neem bij mist, zware regenval of gladheid uw snelheid terug en verdubbel de afstand tot uw voorligger. Rem niet plotseling, verminder uw snelheid geleidelijk. Houd hierbij zo veel mogelijk rechts. In geval van nood kunt u dan uitwijken naar de vluchtstrook of de berm.

Brandstof tanken
Let vooral in het buitenland goed op het tanken van de juiste brandstof. De benamingen kunnen afwijken van wat u in Nederland gewend bent. Voorkom dat er benzine i.p.v. diesel in uw Volvo wordt getankt. Vraag uw Volvodealer naar de Solodiesel tankdop.

Let op aanwijzingen op de weg
Borden boven en naast de weg wijzen u op bijzondere omstandigheden. Een korte invoegstrook, de mogelijkheid tot ritsen of een plaatselijke wijziging van de maximumsnelheid.

Leg geen losse spullen op de hoedenplank
Veel bestuurders gebruiken de hoedenplank als opslag van spullen. Een paraplu, een stratenboek of een flesje drinken. Bij een aanrijding of een plotselinge remactie komen echter grote krachten vrij waardoor deze ogenschijnlijk onschuldige spullen veel letsel kunnen veroorzaken.

Draag altijd uw gordel
Het lijkt vanzelfsprekend uw gordel te dragen. Toch geeft een groot deel van de autorijders aan regelmatig zonder gordel te rijden. Door het gebruik van de autogordel blijft u bij een aanrijding in de stoel zitten en vermindert u de kans op verwondingen.

Zorg voor een lifehammer in de auto
De meeste auto’s zijn uitgerust met elektrische raambediening. Deze kan echter dienst weigeren als de auto te water raakt. Volvo adviseert u daarom uw auto te voorzien van een lifehammer. Met deze lifehammer breekt u in noodsituaties de ruit en verlaat u zo veilig de auto.

Pech in Nederland : 0800 - 86 58 62 277 Pech elders in Europa: 0031 - 70 31 45 176

Wanneer Volvo Assistance contacteren?

  • Wanneer uw wagen na een verkeersongeval niet verder kan rijden.
  • Bij mechanische, technische of elektrische storingen.
  • Wanneer de batterij van uw wagen leeg is.
  • Bij bandenpech (lekke of platte band).
  • Bij brandstofproblemen (lege brandstoftank, verkeerde of verontreinigde brandstof).
  • Bij problemen met sleutel en sloten (u heeft zich buitengesloten uit uw wagen, uw sleutel is verloren of defect).
  • Bij (poging tot) diefstal of vandalisme waardoor de wagen immobiel is geworden.
  • Bij brand aan/in uw wagen.

Lees in detail over wat Volvo Assistance dekt en wat u moet doen wanneer u contact opneemt met Volvo Assistance.

20240302 - MEER INFORMATIE – 4.jpg


Declareer uw kosten

Heeft u onderweg gebruik gemaakt van Volvo Assistance, dan kunt u voor uw declaratie gebruik maken van het online declaratieformulier. Zo kunt u eenvoudig en snel declareren. Heeft u vragen over uw declaratie? Bel dan +31 (0) 88 269 58 85

20240302 - MEER INFORMATIE – 4.jpg